Kolejna dobra reputacja przewoźnika uratowana. Sprawa jest o tyle ciekawa, że przewoźnik zgłosił się do kancelarii dopiero po tym, jak została wydana wobec niego niekorzystna decyzja o utracie dobrej reputacji. Po złożonym przez naszą kancelarię odwołaniu, Organ w marcu 2024 r. uchylił niekorzystną dla przewoźnika decyzję i stwierdził, że dobra reputacja pozostaje nienaruszona.
Przebieg postępowania
Postępowanie dotyczące oceny dobrej reputacji zaczęło się od zawiadomienia o wszczęciu postępowania. Po jego otrzymaniu przewoźnik wyjaśnił okoliczności o które pytał Organ, nie przedstawił jednak dokumentów na ich poparcie. W szczególności, przewoźnik nie opisał i nie udowodnił w sposób wystarczający podjętych działań naprawczych. Wobec tego Organ wydał negatywną dla przewoźnika decyzję, w której stwierdził utratę dobrej reputacji.
Kancelaria przygotowała odwołanie
Po otrzymaniu decyzji, przewoźnik zgłosił się do Kancelarii. Po przeanalizowaniu sprawy, przewoźnik wraz z kancelarią podjęli decyzję o złożeniu odwołania oraz uzupełnieniu dokumentów i działań naprawczych. Kancelaria reprezentując przewoźnika złożyła wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy (tzw. odwołanie). Równolegle zostały uzupełnione dokumenty oraz działania naprawcze, o czym został poinformowany Organ. Należy na to zwrócić uwagę, bowiem w sprawach dobrej reputacji nie jest wystarczające samo wdrożenie działań naprawczych. Konieczne jest również ich odpowiednie udokumentowanie. W taki sposób, żeby Organ mógł je ocenić.
Ponowna analiza sprawy
Po złożeniu odwołania oraz przedstawieniu dodatkowych dokumentów, Organ ponownie zbadał sprawę. W toku ponownego rozpatrywania sprawy, przewoźnik reprezentowany przez Kancelarię brał aktywny udział.
Decyzja – dobra reputacja przewoźnika uratowana
Po ponownym przeanalizowaniu sprawy Organ uchylił poprzednią niekorzystną dla przewoźnika decyzję i stwierdził, że dobra reputacja pozostaje nienaruszona. Taka decyzja pozwoliła przewoźnikowi odetchnąć i dalej wykonywać usługi transportowe. Jednocześnie korzystna decyzja stanowi dla przewoźnika motywację do jeszcze większego przestrzegania przepisów i poprawy procedur obowiązujących w firmie.
Dobra reputacja przewoźnika drogowego
O tym, czym jest dobra reputacja przewoźnika można przeczytać w naszym wpisie Dobra reputacja w transporcie. O tym, czym jest plan naprawczy i jak go wdrożyć napisaliśmy we wpisie Plan naprawczy pomoże uratować dobrą reputację. Zachęcamy do zapoznania się z wpisami i w przypadku potrzeby kontaktu z kancelarią.
Włącz się do dyskusji
Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez KORCZYŃSKI Kancelaria Adwokacka Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności.
Administratorem danych osobowych jest KORCZYŃSKI Kancelaria Adwokacka z siedzibą w Poznaniu.
Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem sekretariat@prawnicytransportu.pl.
Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.