Od czasu wprowadzenia systemu e-TOLL spotykamy się z dużą liczbą postępowań dotyczących administracyjnych kar pieniężnych za naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej (e-TOLL). Większość trafiających do nas spraw nie dotyczy naruszeń polegających na niezarejestrowaniu przejazdu, ale naruszeń polegających na braku opłacenia przejazdu „z góry” – będącego wynikiem tego, że na koncie przedpłaconym skończyły się środki. Niestety, nawet pomimo późniejszego uzupełnienia środków na koncie, Organ nie odstępuje od nałożenia kary.

W takiej sytuacji jak wskazana powyżej, gdy przejazd został zarejestrowany, podmiot go wykonujący nie próbuje uchylić się od opłaty (oszukać operatora systemu) poprzez zatajenie przejazdu, lecz dochodzi do powstania po stronie operatora skonkretyzowanego roszczenia, które powinno zostać następczo rozliczone.

Z tego względu stoimy na stanowisku, że kary w wysokości 1 500 zł nie powinny być nakładane, jeżeli przejazd został zarejestrowany, a jedynie doszło do uchybienia trybu płatności. Automatyzm w działaniu Organu w naszej ocenie jawi się jako niesprawiedliwy, w szczególności jeżeli weźmie się pod uwagę, że taka sama kara (1 500 zł) grozi również podmiotowi, który w ogóle nie zarejestrował przejazdu. Uważamy jednak, że takie kary są nieproporcjonalne i dlatego w imieniu naszych Klientów składamy na nie skargi do Sądu Administracyjnego. Skargi na chwilę obecną są w większości oddalane przez Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Co dokładnie zawiera nasze opracowanie?

Niniejsze opracowanie stanowi kompleksową instrukcję działań podejmowanych w toku postępowania administracyjnego oraz sądowoadministracyjnego w sprawach dotyczących kar pieniężnych za naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej e-TOLL.

Wraz z niniejszą instrukcją proponujemy Państwu wzory 4 pism:

✅ wyjaśnień,

✅ wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy,

✅ skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego,

✅ oraz wniosku o uzasadnienie wyroku.

Przygotowane przez nas wzory pozwalają na podniesienie w pismach również innych argumentów niż te przez nas zaproponowane. Mogą więc Państwo uzupełnić nasze wzory o własne przemyślenia.

Każdy z wzorów pism został przygotowany w dwóch wersjach

✔️ osobno dla osób fizycznych,

✔️ osobno dla jednostek organizacyjnych (np. spółki, spółdzielnie, stowarzyszenia).

Przy przygotowywaniu pism prosimy zwrócić uwagę na właściwą wersję pliku, jaka została przez Państwa wybrana – podmiot, w imieniu którego wysyłane są pisma musi być tym samym podmiotem, który wskazany został jako adresat korespondencji przychodzącej z GITD.

Po skorzystaniu z naszego produktu zachęcamy do podzielenia się z nami Państwa odczuciami związanymi z posługiwaniem się przygotowanymi przez nas plikami. Gdyby zauważyli Państwo, że jakieś zagadnienie nie zostało dostatecznie jasno wytłumaczone to zapraszamy do kontaktu – zależy nam na tym, aby cały czas udoskonalać dla Państwa nasze usługi.

Jednocześnie zastrzegamy, że wykorzystanie przedstawionej argumentacji nie gwarantuje jej uznania przez Organ lub Sąd. Sprawy eTOLL należą do stosunkowo „nowych” spraw i na chwilę obecną nie dysponujemy rozstrzygnięciami Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Ile kosztuje „e-TOLL – Odwołanie”?

Nasze opracowanie pt.: „e-TOLL – Odwołanie” to efekt naszych wieloletnich doświadczeń w pomocy prawnej branży transportowej.

Jego cena wynosi 233,70 zł brutto!